£89.99*

Reviews on

Town 7XL Adult Scooter - Grey

4.38 / 5 818 ratings
730 users recommended this product

At Decathlon, reviews are reliable.

  • Man
    +60 years old
    17 October 2018
    Use since 1 week or less
    That review has been deposited on this product version
    Folding the scooter

    Bought this a week or so ago for my wife's birthday today. Opened it up today and unfolded the scooter. The scooter is great but we cannot fold it up again. The diagrams on the instruction leaflet are not really any help. Can't really give the scooter a good rating when we can't get a key feature of it to work. There seem to be two levers, one is on a screw thread, the other says Press. We undid the first one and pressed as hard as we could on the second and nothing happened. Please can you help? Thanks. John

    Brand response :

    Hello John,

    Thank you for taking the time to give us feedback regarding Oxelo Town 7XL scooter. I'm sorry to hear you have trouble with folding system. Please have a look at this video made by Oxelo brand, which explain how to fold and unfold the scooter https://www.youtube.com/watch?v=i_-tIqC15_s
    If you encounter any more issues, please feel free to contact your local store workshop who will be more than happy to assist. If this is a result of defect regarding our product, we can offer you a full refund or exchange.

    Best regards
    Magda, Oxelo Sport Leader

  • 30-39 years old
    17 October 2018
    Use since 1 week or less
    That review has been deposited on this product version
    Light but can I light

    Just purchased this scooter and so so impressed with it. Looking long term to add the child plate for some @expatdaddymc adventures with my son. My only concern is how do I affix lights?

    Brand response :

    Hello Martin,
    I am glad to hear you are happy with this product. You can use our B'twin cycling lights to attach it to the scooter.
    Front light can be attached around your handlebars or in the black plastic holder near the top of the handlebars - it can hold the strap for the scooter or the B'twin 'Vioo Clip' lights.
    Back light can be attached on the rear mudguard. There is a little opening designed to do that.
    I wish you a good day,
    Magda, Oxelo Sport Leader

  • Man
    30-39 years old
    24 September 2018
    Use since 2 to 8 weeks
    That review has been deposited on this product version
    Sooo handy. And light. And cool.

    I got this scooter has a drive around London doing small repairs. When parking is hard, I use the scooter to bridge the gap. It’s awesome, weighs little and packs away really well. It’s comfortable to ride and has good adjustability.
    Pros: cheaper than a Brompton, turns a 15 min walk into a 3 min scooter ride (generally)
    Cons: the wheels! They are plastic, so they can slip and skid out on metal, tiles and curb stones. And in the wet, it is lethal.

  • Woman
    20-29 years old
    14 September 2018
    Use since 1 week or less
    That review has been deposited on this product version
    api.label.reviewFlag.checkedPurchase.title
    Bad shock absorber

    The shock absorb of the scooter is quite bad. Cannot really ride on the road smoothly. The rear foot brake don't not brake very well. Also, it is quite heavy to carry it around and quite difficult to unfold the scooter.

    Brand response :

    Hello Eva,
    Thank you for your opinion about Town 7XL scooter. I am really sorry to hear about your bad experience with this product. Please feel free to return or exchange for another model in your nearest Decathlon Store. If you would like to invest in faster folding system please take a look at our Easy Fold range of scooters. Here is a video explaining those products in more details https://www.youtube.com/watch?v=MRvyKPV8QTg. I hope you will find a scooter that meets your requirements soon.
    Once again thank you for your feedback, as we always try to improve products thanks to reviews like yours.Magda, Oxelo Sport Leader

  • Woman
    20-29 years old
    03 September 2018
    Use since 2 to 8 weeks
    That review has been deposited on this product version
    api.label.reviewFlag.checkedPurchase.title
    Town 7xl adult scooter

    I love this scooter. It came on time and it was easy to put it together, I started to use it straight away. I love it :)

  • Woman
    30-39 years old
    03 September 2018
    Use since 3 to 6 months
    That review has been deposited on this product version
    Oxelo town 7

    I brought this item a few months ago and I love it, but I have an issue with the brake , the silver end of the brake underneath the back wheel keeps rubbing against the back wheel , is there any way this can be sorted please , as it's affecting the scooters speed

    Brand response :

    Hello Ceilidh, Thank you for your review of the Town 7XL scooter. I'm sorry to hear you have a problem with the brake. Please don't hesitate to take your scooter back to your local Decathlon store workshop. They can fully identify the cause of a fault and propose the best solution for you. I hope you'll enjoy riding on your scooter with full speed very soon.Magda, Oxelo Sport Leader

  • Woman
    40-49 years old
    14 August 2018
    Use since 1 week or less
    That review has been deposited on this product version
    user manual? "contact us" link???

    HI just purchased 2 adult scooters and they seem great had a week go managed with a little difficulty with lever to open but struggling to close again. I need a good user manual(not the wee pictures you get in the box as no info on how to close) but you have manuals on this webpage for all your other products not scooters also no contact us link. I think probably good product but feeling frustrated right now

    Brand response :

    Hello Rhona,
    Thank you for your comment. I will forward your feedback on to the team in charge of this item at Oxelo.
    If you wish to contact Decathlon UK Customer Service team use this link: https://www.decathlon.co.uk/contact-us.html, or you can join them on this number: 02070643000
    Here you can find advice about repairing and maintaining scooters: https://www.oxelo.co.uk/advice/repairing-and-maintaining-your-scooter-al_1289
    Oxelo also has a youtube channel, where you can find helpful videos: https://www.youtube.com/watch?v=DQisyx-f56M&list=PLbC5Qzih2vGTEUVTD1j-_eCDmcySB1AKz
    I hope this will help you find answers until the brand will provide online manuals you mentioned. If you encounter any more issues, Decathlon store workshop can provide further assistance over the telephone or in person. I hope you'll enjoy your scooters for a long time!
    Once again thank you for your feedback.
    Magda, Oxelo Sport Leader

  • Woman
    30-39 years old
    13 August 2018
    Use since 3 to 6 months
    That review has been deposited on this product version
    Not good value

    The scooter was great for the first few months. There was a little give on the handlebar, which was annoying, but nothing major. I purchased in early Feb. Being a driver, the scooter wasn't used often; fast forward 6 months and the metal clip attatching the strap to the scooter breaks after minimal use/never being removed. The result was the scooter swinging into my ankle cutting it while being carried. I was then told by the store that as I was not a member when I purchased the scooter; I only had 30 days from date of purchase to return it; despite the product being faulty. Needless to say; I'll be taking my custom elsewhere, with better customer service i.e micro scooter at john lewis

    Brand response :

    Dear Charlotte,
    Thank you for taking the time to post a review about Town 7XL Scooter. I'm sorry about your bad experience in the store. In case of manufacturing defect, you have a 2 year warranty with this item. If you believe this scooter to be faulty, please feel free to return it with your receipt to your local Decathlon store. We will firstly offer a repair solution, which in your case will be a replacement of a strap. Should you remain dissatisfied, we will exchange the product. If no equivalent product is available, we will offer a full refund.I will send your feedback about quality of the metal clip of the strap to Product Manager and Engineers of Oxelo Scooters to work on improving this model in the future.
    Once again apologies for any inconvenience caused.
    Magda, Oxelo Sport Leader

  • Man
    30-39 years old
    07 August 2018
    Use since 3 to 6 months
    That review has been deposited on this product version
    Great for commuting

    I have been using my scooter for about 3 months and I must say it's very good.

    I use it 2-3 times a week to commute a 5 miles (approx 7km) route.

    It is gliding great on smooth surface, if the street gets a bit worse, you will feel it. The 2 suspensions absorb about 35% of the shakes. The handle grip is very comfortable on a long route too.

    Wheels
    Very smooth, that is one of the best part of the whole experience.

    Brakes:
    The rear brake is not as good as you would expect, however the front hand brake does what it should - stops the scooter.

    Lightweight and easy to fold / unfold.

    Some stats:
    Commute to work at 8 am when most people go:
    By bus - 24 minutes including walking
    By car: 28 minute including moderate to heavy traffic
    By scooter: 33 minutes in a comfortable style.

    As long as the weather is nice and enjoyable, I will use the scooter.

    Development needed:
    - I would love to see a dedicated, free app to track distance, time, and team up with others. So far I've been using an app with walk/bicycle selected. Not accurate.
    - It would be great to have accessories such as water bottle holder. I hate taking an extra backpack for my 0.75L bottle which you obviously need in summer even for smaller distance.

    Some people say it's childish. I say childish is when they shouting at each other in the traffic and sticking fingers, etc.

    Overall, I would recommend this product, I really enjoy using it.

    Brand response :

    Hi Victor,

    Thank you for taking the time to give us feedback regarding Oxelo Town 7XL Scooter. I am happy to hear you are satisfied with your purchase. It is amazing alternative for daily commute to work. I already send your comments and ideas for development to our product manager and engineers of Oxelo scooters.
    Once again thank you for your feedback, as we always try to improve products thanks to reviews like yours.

    Magda, Oxelo Sport Leader

    Viktor find this answer useful

  • Man
    30-39 years old
    25 July 2018
    Use since 2 to 8 weeks
    That review has been deposited on this product version
    api.label.reviewFlag.checkedPurchase.title
    Perfect

    If u looking for a quality scooter get this

TOP OF PAGE