Team Nude 8" Skateboard Deck - Yellow

Ref :
8389384
Key feature
100% Canadian maple skateboard deck. Medium concave, large tail and nose to make it easier to do tricks. A purposely sleek deck that provides excellent pop. The new generation is here!
Users reviews
4.13 / 5 8 ratings
Collaborators reviews
4.82 / 5 11 ratings
£24.99*

3 AVAILABLE MODEL(S)

Products benefits

Durability
100% Canadian maple, 7-ply deck.
Precision
3 sizes: 8", 8.25" and 8.5". Medium concave shape for performing tricks
Rigidity
The stiffness of the board provides excellent "pop" for doing tricks.

Features

COMPOSITION
Main part : 100.0% Wood
Designed to :
skaters who regularly ride in the street, skateparks and on ramps.
Warranty
2 years

Additional information

What is the composition of the Oxelo virgin skateboard?
The Oxelo Team Nude virgin skateboard is made from 100% Canadian maple (7-ply). Canadian maple is an ideal wood for skateboard decks: It is highly resistant and lasts well.
What are the dimensions of the Oxelo virgin skateboard?
Team Nude 8" Deck Yellow: 31.88" (81cm) x 8" (20.32cm). Board Team Nude 8"25 Blue: 31.88" (81cm) x 8.25" (21cm). Team Nude 8.5" board in black: 31.88" (81 cm) x 8.5" (21.5 cm).
How much does the Oxelo virgin skateboard weigh?
1.2kg.
How are our products tested?
All our decks are tested in the laboratory. These tests ensure that the decks meet all European standards for skateboard decks and tests for wear. These laboratory tests are complemented by field tests, some measured, others relying on user perception, to put the product through the most stringent tests. The result: a thoroughly proven product.
4.13 / 5 8 ratings
6 users recommended this product
Distribution of ratings

At Decathlon, reviews are reliable.

  • Woman
    30-39 years old
    10 June 2018
    Use since 1 week or less
    That review has been deposited on this product version
    api.label.reviewFlag.checkedPurchase.title
    NEVER ARRIVED-WORST CUSTOMER EXPERIENCE

    Why do you keep sending me emails about a product that was never delivered to me?! I ordered...10 days later was told it was Out of stock even though it was still live on the website....then.ever since I've been getting these review emails. I'm so disappointed!

    Brand response :

    Dear Hannah,

    I'm sorry to hear that you haven't received your order. According to our data, the money has been refunded. Apologies for e-mails that you have received, I believe it was a technical error. If you encounter any more issues, please feel free to contact online loyalty team who will be more than happy to assist you.
    Once again apologies for any inconvenience caused.
    Magda, Oxelo Sport Leader

  • Man
    20-29 years old
    25 June 2018
    Use since 1 week or less
    That review has been deposited on this product version
    Precioso el color sin gráfico

    A diferència de otros usuarios opino que la tabla este solamente del color sin gráfico le da una pureza increíble. Hoy en día es difícil encontrar tablas así y por eso Le doy un 10. Por favor dejarlas limpias por debajo, tal cual están.

  • Man
    20-29 years old
    18 April 2018
    Use since 2 to 8 weeks
    That review has been deposited on this product version
    api.label.reviewFlag.checkedPurchase.title
    Va muy bien

    Felicitaros a decatholn po poner ya tallas en las tablas i de esa categoria.

4.82 / 5 11 ratings
11 users recommended this product
Distribution of ratings

At Decathlon, reviews are reliable.

  • Man
    20-29 years old
    28 June 2018
    Use since 2 to 8 weeks
    That review has been deposited on this product version
    api.label.reviewFlag.checkedPurchase.title
    Tabla muy resistente

    La tabla solo vale 30€ y aguanta súper bien, tiene buen pop y pesa súper poco.

  • 15 June 2018
    That review has been deposited on this product version
    me encanta su forma

    Madera muy ligera, unos cóncavos muy marcados ideales para hacer trucos, y con flexibilidad suficiente para la financiación de los trucos, tener una buena absorción y que no sufran las articulaciones.

  • Man
    30-39 years old
    13 May 2018
    Use since 2 to 8 weeks
    That review has been deposited on this product version
    Que buen pop

    Al comprar esta tabla esperaba que perdiera rápido el pop pero después de un par de meses de uso, flota como el primer día!!
    Chapeau!!

TOP OF PAGE